الثلاثاء، 3 يونيو 2014

إصحى ياعم الحاج

يحزننى كل هذا الكم من السخرية والتهريج على ما أعلن عن مراقبة النت , سخف ما بعده سخف , التهكم على الداخلية التى تدفع أرواح أبنائها ثمنا لأمنك , تتبع خطى الإخوان وأتباعهم لكى تنال من شرطة بلدك , إسخروا كما شئتم وأتركوا الإخوان يعلمون أتباعهم كيفية صناعة القنابل وكيفية القتل السلمى لجنودنا , أتركوهم ينشرون أسماء الضباط وعائلاتهم ليروعوهم ويقتلوهم غدرا .
ماهو الذى ستراقبه الداخلية فى بوستاتكم التافهة , متراقب على إيه ؟ على قول سبحان الله والآ تتعمى , وألا مين يكتب الله أكبر أو يصلى على النبى مش عارف كام مرة ودى أمانة فى رقبتك ليوم الدين , وكأن الإيمان والتقوى والصلاح أصبح فى ترديد هذا الكلام , أو خذ عينة أخرى من البوستات الهامة جدا مثل حبيبى إللى فاتنى وراح وحبيبى إللى خاننى لكن لسة بحبه وطوفان من بوستات لا قيمة لها , هو ده إللى حايتراقب وحاتطلع منه الداخلية بصيد ثمين .
ومن ناحية أخرى من يكتبون أراء فى السياسة مالذى سيضيرهم من مراقبة النت وأنت تتكلم فى صالح بلدك وليس ضدها ولست مصنع قنابل تفتك بالأبرياء ولست مروجا للقتل والإغتيال ولست مروجا للشائعات الكاذبة التى لا تخدم إلا مجموعة الضلال الإخوانى .
مازال تأثير الإخوان باقيا وبقوة ويؤثر فى عقول بعض الشباب , البعض بتعمد والبعض الآخر بضلال وعدم وعى , قالوا فى الإنتخابات الناس مانزلتش وإحنا وراهم الناس مانزلتش , الشباب مقاطع وإحنا وراهم الشباب مقاطع , النت متراقب وإحنا وراهم النت متراقب , وأحمد الله أن ليس كل الناس فى مصر على شاكلة المرددين لأكاذيب الإخوان والمروجين لضلالهم .
إصحى ياعم الحاج , إذا كنت خايف إقفل حسابك وروح لكن وحياة الغاليين عندك كفاية تريقة على كل عمل جاد تقوم به الدولة , بقى هو ده العمل الجاد إللى طلبه مننا البطل السيسى رئيس الجمهورية .
يا أصحاب أسخف هاشتاج والمشاركين فيه , أنتم والإخوان واحد , الإخوان وهاشتاج إحنا متراقبين إيد واحدة .

0 التعليقات:

إرسال تعليق

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grocery Coupons